ἐκ Δήμητρος ἐστάλη σπείρειν τὴν γῆν πᾶσαν,

Πολύμνια, ἡ, contr. for Πολυύμνια, Polymnia or Polyhymnia, she of the many hymns, one of the Muses, Hes.Th.78; later, the Muse of Lyric poetry, Sch.A.R.3.1; of learning (cf. Πολυμάθεια), Plu.2.746d; Πολυμνίς, ίδος, Kretschmer Griech.Vaseninschr.p.186. Η Πολύμνια στην Ελληνική μυθολογία, ήταν μία από τις εννέα  Μούσες (οι υπολοιπες Καλλιόπη, Κλειώ, Ερατώ, Ευτέρπη, Μελπομένη,  Τερψιχόρη, Θάλεια, και Ουρανία) Είναι η μούσα των ιερών ύμνων και […]

ἐκ Δήμητρος ἐστάλη σπείρειν τὴν γῆν πᾶσαν, Read More »

Blog, , , , ,

αγάλματα εστί μεν Δήμητρος Προσύμνης, έστι δε Διονύσου …

Ο μύθος αυτός παραλείπεται από τους περισσότερους αρχαίους έλληνες συγγραφείς, εντούτοις είναι γνωστός χάρη στους χριστιανούς συντάκτες όπως είναι ο Κλήμης ο Αλεξανδρεύς, o Γρηγόριος ο Ναζιανζηνός κλπ O φαλλός ως παράσταση του Φεγγαροθεού συνδέεται άμεσα με την γονιμική δύναμη του επάνω στη γή. Το φεγγάρι είναι η αρχή πασης γεννέσεως, κι ο συνδεσμός του με

αγάλματα εστί μεν Δήμητρος Προσύμνης, έστι δε Διονύσου … Read More »

Blog, , , , ,

Μειλίχον καλούσι Διονυσον ή Βάκχον Μειλίχιον

Τελευταίες αναφορές περί συκιάς και όφη. Κάποια βασικά σημεία ακόμα που πρέπει να συμπληρώσω… Η ‘Εχιδνα ή οχιά ή Εύα ή ‘Οφις της Σοφίας μπορεί να δίνει  μορφή στους πανάρχαιους φόβους όλων, άλλοτε αρσενικός κι άλλοτε θηλυκός. Η ύπαρξη της Δράκαινας, της έχιδνας, της Όχεντρας, του όφη στον κήπο της Εδέμ καθώς και ο δράκοντας

Μειλίχον καλούσι Διονυσον ή Βάκχον Μειλίχιον Read More »

Blog, , ,

εύΐα τον όφιν παίδες 'Εβραίων ονομάζουσι

Παραπάνω είδαμε ότι τα φίδια είναι αυτά που αρέσκονται στο γάλα της συκιάς ή της φραγκοσυκιάς. Όμως σύκο είναι το όνομα και του γυναικείου μορίου/ αιδοίου. Η ‘Εχιδνα είναι ο θηλυκός όφις,  κατα τὸ ἥμισυ μὲν γυναῖκα, τὸ ἥμισυ δ’ ὄφιν οὖσαν. Etymologicum Gudianum, Etymologicum Gudianum (ἀάλιον – ζειαί) Alphabetic entry epsilon, page 574, line

εύΐα τον όφιν παίδες 'Εβραίων ονομάζουσι Read More »

Blog, ,

τὸ ἥμισυ μὲν γυναῖκα,τὸ ἥμισυ δ' ὄφιν οὖσαν,

Το σύκο είναι ο καρπός της συκιάς  και είναι γνωστό στην αρχαία ελληνική γλώσσα και με τις ακόλουθες ονομασίες – συνώνυμα όπως είδαμε και στα κείμενα παραπάνω :  σύκο(ν) – αἱμώνιο( τα κόκκινα σαν αίμα), ασκάδι, βασίλεια ἀφ’ ὧν καὶ βασιλίδας ἰσχάδας – ερινόν ή ερινεόν – έρνια (τα άγρια) – ισχάς (αφενός το αττικό, αφετέρου το ξερό) – καλλιστρούθιο,  κόλυθρον (το ώριμο) – κοττάνα (είδος

τὸ ἥμισυ μὲν γυναῖκα,τὸ ἥμισυ δ' ὄφιν οὖσαν, Read More »

Blog, , , ,

…ἐξήρανε ταύτην λόγῳ ὡς Θεός.

Με τη σύνδεση του ἐρινού ή της  ἀγρίας συκῆ και την ύπαρξη κηρύκων – αγγέλων(αγγελιοφόρων, ευ-αγγελιστών), Δια-κόνων, αλλα και εριναζόντων-κηρύκων δίνεται πια ξεκάθαρη η έννοια του ορνού,  του ορνιάσματος-γονιμοποίησης για την ύπαρξη και παραγωγή φρούτων του ιερού δέντρου έτσι καταλαβαίνουμε και οδηγούμαστε παρακάτω στις αναφορές περί συκής και στα θρησκευτικά κείμενα της Παλαιάς και Καινή

…ἐξήρανε ταύτην λόγῳ ὡς Θεός. Read More »

Blog

ἐρινὸς ἡ ἀγρία συκῆ…

Ξεκινάω μια αναφορά και παρένθεση στα της  Πυραμίδος, περί οίκος του Σίτου βλέπε και Πυραμιδα ή Βηθλεεμ κλπ. και συνεχίζω με μια παρένθεση περί Συκιάς κλπ για να δώσω επιπλέον στοιχεία. Αναρωτήθηκα  για το αν το  Δέντρο της ζωής–  όπως αυτό φαίνεται σε κείμενα είναι αυτό που παρουσιάζουν ως ιερό δέντρο και ως η δική μας  συκιά.  Άλλο

ἐρινὸς ἡ ἀγρία συκῆ… Read More »

Blog, , , , , , ,

Συκῆν δὲ καὶ ἄμπελον Διόνυσος

Ιερό δέντρον η συκιά όπως και η δρύς και υπήρχε διάταξη κατά την οποία απαγορεύονταν να τις κόβουν. Η φίκα ή φίκος είναι η συκιά  ή η συκή και ο καρπός της το σύκον ή τύκον. Athenaeus Soph., DeipnosophistaeBook 3, Kaibel paragraph 6, line 7 …δῆλον δὲ τοῦτο ἐκ τοῦ καλεῖν τοὺς Ἀθηναίους ἱερὰν μὲν συκῆν τὸν τόπον ἐν ᾧ πρῶτον εὑρέθη, τὸν δ’ ἀπ’ αὐτῆς καρπὸν ἡγητηρίαν διὰ τὸ   πρῶτον εὑρεθῆναι

Συκῆν δὲ καὶ ἄμπελον Διόνυσος Read More »

Blog, , ,

Φικ’ ολοήν: τὴν Σφίγγα λέγει

Σφίγξ, ἡ, gen. Σφιγγός, Boeot. φίξ, Φῑκός:—Sphinx, Φῖκ’ ὀλοήν Hes.Th.326 (where the Boeot. form Φίξ is given by Sch., cf. Pl. Cra.414d), cf. Apollod.3.5.8; on the riddle of the S. guessed by Oedipus, Ath.10.456b, Arg.S.OT, A.Frr.235-7, E.Ph.1507 (anap.), cf. Sch.E.Ph.45, Str.17.1.28,32; cf. ἀνδρόσφιγξ; σφίγγες καὶ γρῦπεςas ornaments of a precinct of Dionysus, Hdt.4.79; Sphinxes on a shield, E.El.471 (lyr.). metaph. of rapacious persons, Anaxil.22, Carm.Pop.46.24,33; Μεγαρικαὶ ς., = πόρναι, Call.

Φικ’ ολοήν: τὴν Σφίγγα λέγει Read More »

Blog, , ,

πρὸ τῶν ἱερῶν τὰς σφίγγας…

Στην Λατοπολή ή την πόλη της Λατ(ους) αλλά και του Λάτου της μυθικής σε μέγεθος και όγκο πέρκας του Νείλου, γνωρίσαμε εκτός από την λατρεία της Κρυμμένης και Κυνηγημένης Λατώς/Λητούς και τις αντίστοιχες αιγυπτιακές θεότητες, που φέρουν στοιχεία της.  Θεότητες που λατρεύονται πριν από 4000 χρόνια ίσως και περισσότερο. Ολες φέρουν και στοιχεια της Λα/ητούς

πρὸ τῶν ἱερῶν τὰς σφίγγας… Read More »

Blog, , , , ,

Heka, Heqet και Εκάτη φώσφορος

Heka Στην αιγυπτιακή μυθολογία  Heka ή  Hike θεωρήθηκε ότι  ήταν η θεοποίηση της μαγείας, το όνομά αυτό δηλώνει την αιγυπτιακή λέξη για τη μαγεία. Ο όρος «Heka» χρησιμοποιήθηκε επίσης για την πρακτική της μαγικής τελετουργίας. Η Κοπτική λέξη “hik” προέρχεται από την αρχαία αιγυπτιακή. Η ίδια η λέξη ήρθε σε μας μέσω της Κοπτικής HIK λέξης κατά

Heka, Heqet και Εκάτη φώσφορος Read More »

Blog, ,

Tὸν ἐμὸν χιτῶνα οὐδεὶς ἀπεκάλυψεν

Ως  κυριες θεότητες της Λατόπολης  φαίνεται να λατρεύουν την τριάδα –Κνουμ και Νειθ/Νηιθ, και  Ηeka και τους απογόνους τους. Ο ναός της Έσνα, αφιερωμένο σε αυτό το διάφορες άλλες θεότητες, συμπεριλαμβανομένων της  Satet και της Menheyet Στην αυλή μπροστά από το ναό υπάρχει ένα άγαλμα της θεάς Menheyet ή Menhyt ο οποία ήταν μια μικρή γνωστή

Tὸν ἐμὸν χιτῶνα οὐδεὶς ἀπεκάλυψεν Read More »

Blog, , , ,

Βακχέβακχος· ὁ Διόνυσος οὕτως ἐκαλεῖτο ἐν ταῖς θυσίαις

Το όνομα της Λητούς δηλώνει την μυστική σημασία αλλα και το ονομα της Ρέας/ Ηρας αλλα και της Δήμητρος καθώς ταυτίζονται ως έννοιες ακομα δε και με την Νύχτα ως πάροχο και πρώτη δίδουσα την τροφή τόσο στους θεούς όσο και στους ανθρώπους. Ειδαμε ότι   βάση του λεξικού και των λημμάτων των σχετικών με την

Βακχέβακχος· ὁ Διόνυσος οὕτως ἐκαλεῖτο ἐν ταῖς θυσίαις Read More »

Blog, , , , , ,
Scroll to Top