Ο δὲ Δαγὼν ἐπειδὴ εὗρε σῖτον καὶ ἄροτρον, ἐκλήθη Ζεὺς Ἀρότριος.

Η σύνδεση των Ναίων θεών και των Θεαινών με την Δωδώνη και την Δήλο καθώς και με την Αίγυπτο μέσω κοινών αρχαίων λατρειών παρουσιάσθηκε στα προηγούμενα κείμενα. Ο Ζεύς ως Πελασγικός/Πελαγίσιος και Πελαργικός, Νάϊος και ταυτόχρονα η υπαρξη της Διώνης που λειτουργεί ως κτητικό “αρσενικό” επίθετο της αρχαίας ελληνικής Μητέρας Θεάς της Τηθυδας/ Θέτιδας/ Ρέας/ […]

Ο δὲ Δαγὼν ἐπειδὴ εὗρε σῖτον καὶ ἄροτρον, ἐκλήθη Ζεὺς Ἀρότριος. Read More »

Blog, , , , ,

Λητώ Βουτώ, ής τινός χρηστήριον

Mαζί με το Δία, η Θέμις και η Διώνη ως «νάϊοι θεοί», δηλαδή σύνοικοι και σύνναοι του Δία. Ήταν, επομένως, οι δύο θεές οι σπουδαιότερες μετά το Δία, πάρεδροι του θεού, αλλα όπως αποδεικνύετε εκ των κειμένων το ονομα της μιας θεωρειτε  επιθετο προερχόμενο εκ του Διός. Η συζυγος του, όπως παλιότερα λέγαμε ο Γιώργος

Λητώ Βουτώ, ής τινός χρηστήριον Read More »

Blog, , , , ,

Διώνη ἡ θεός· ἀπὸ τοῦ Διὸς Διώνη

Μετα την μικρή παρεμβολή/επαναφορά του θέματος περί του Κατακλυσμού και του Δευκαλίωνα αλλα και του Ε-Νώχου ή Νώε, επιστρέφω στα κείμενα περί της Δωδώνης και του Δίας του  Πελασγικού. Του Θεού που τον χαρακτηρίζουν με επίθετα που του προσδίδουν και  τις ιδιότητες του Νάϊου, του Δωδωναίου, του Πελαγικού, του Φηγωναίου. Κατοικεί μαζί με τις σύνοικες

Διώνη ἡ θεός· ἀπὸ τοῦ Διὸς Διώνη Read More »

Blog, , , ,

Εκ λίθων ἀνθρώπους πάλιν…

Το θέμα με τα ιερά των διασωθέντων από τον κατακλυσμό του Δευκαλιωνος δεν σταματά εδώ. Ξαναγύριζουμε στα σημεία /όροι όπου εμφανίστηκαν οι λάρνακκες/Κιβωτοί για να αναφερθούμε και σε κείμενα που δεν ειχα προλάβει να ανεβάσω την προηγούμενη φορά και τα χρωστάω για την πληρέστερη ενημέρωση και την ολοκληρωση του θέματος του Κατακλυσμού καθώς απτετε του

Εκ λίθων ἀνθρώπους πάλιν… Read More »

Blog, , ,

Ανασκόπηση κειμένων : Περί ιερών χτισμένων από τους διασωθέντες του Κατακλυσμού του Δευκαλίωνος

Η σύνδεση του Δευκαλίωνα-Πύρρας και την δημιουργία ανθρώπων από τους δυο τους έχει δοθεί/αναφερθεί και σε προηγούμενα κείμενα περί της Συρίης Θεού κλπ. Στο κείμενο βλέπουμε ότι το ιερό της Ρέας/Ηρας/Δερκετούς/ Σεμιραμιδος  κατά τον Λουκιανό ήταν στη συριακή Ιεράπολις ή Βαμβύκη, όπου υπήρχε ιερό της Θεάς και περιγράφει ως το μέγιστο και το πλουσιότατο στη

Ανασκόπηση κειμένων : Περί ιερών χτισμένων από τους διασωθέντες του Κατακλυσμού του Δευκαλίωνος Read More »

Blog, , , ,

Νάιος Ζεύς : όνομα ιερού του εν Δωδώνη

Hesychius Lexicogr., Lexicon (Α – Ο)Alphabetic letter delta, entry 2712, line 1 <δωδεκήις>· τέλειος θυσία, ὁμοίως<Δωδωναῖε>· ἐπίθετον Διός r, ἀπὸ Δωδώνης, διὰ τὸ ἐκεῖ τιμᾶσθαι τὸν θεόν (Π 233)<Δωδωνεύς>· Ζεύς. ὁ αὐτὸς καὶ Νᾶιος Aelius Herodianus et Pseudo-Herodianus Gramm., Rhet., Περὶ ὀρθογραφίαςPart+volume 3,2, page 438, line 2 ναῦς  νάϊος καὶ νήϊος. πρόσκειται «περισπώμενα Ο Ζεύς ως Δωδωνεύς είναι και Νάϊος  ο του πλοίου δηλαδή Εκτός από το Θαλασσαίος,  ο της θαλάσσης και του πλοίου

Νάιος Ζεύς : όνομα ιερού του εν Δωδώνη Read More »

Blog, ,

Φηγωναίου Διὸς ἱερὸν εἶναι ἐν Θεσσαλίᾳ

Pindarus Lyr., FragmentaType of poem Paian, fragment 57*, line 1 ΕΙΣ ΔΙΑ ΔΩΔΩΝΑΙΟΝ Paian.57*.1 Δωδωναῖε μεγασθενές ἀριστότεχνα πάτερ Paian.57*.2 *** Paian.59*.1 … Paian.59*.1 [              ]..εν̣..[   ] [          ]πάτ̣ερ·   (τ)ο]θι⌋?    ].π’ Ἐ̣λλῶν.χρο[ ………..]ες ἑορτ[ά·] κατεβα[ Paian.59*.5 ………..]ν γεδα[..].(.)ν·[ [          ].ε̣υ μ̣αν̣[τ]ή̣ϊον[ [          ]πτυχὶ Τομά̣ρου[ ………….]ς ἁμετέρας ἄπ[ο …….φόρμι]γγι κοινω- Paian.59*.10 ς         ]ν πολυώνυμον· ἔνθεν μὲν̣[|τ]ρ̣ιπ̣όδεσ̣σ̣ί τε καὶ θυσίαισ̣[ |  ] Ο Δίας Δωδωναίος Θαλάσσιος και Πελασγικός στα παραπάνω κείμενα Με

Φηγωναίου Διὸς ἱερὸν εἶναι ἐν Θεσσαλίᾳ Read More »

Blog, , ,

Εις Δία Δωδωναίον

Apollonius Soph., Lexicon HomericumPage 61, line 12 <Δωδωναῖε.> ἐπιθετικῶς ὁ Ζεύς, ἀπὸ Δωδώνης τῆς ἐν Θαλας- σίᾳ, ἐν ᾗ ἱερὸν αὐτοῦ. θᾰλάσσιος θᾰλάσς-ιος, later Att. θᾰλάσς-ττιος, α, ον, also ος, ον E.IT236: (θάλασσα):— ὁ θ. [Ποσειδῶν] Ar.Pl.396; of animals, opp. χερσαῖα, Hdt.2.123, cf. Pl. Euthd.298d, Arist.HA487a26; πεζοί τε καὶ θ. landsmen and seamen, A.Pers.558 (lyr.); θ. ἐκρῖψαί τινα to thro wone into the sea, S.OT1411; θ. νεκρός, of one drowned, Thgn.1229; πλοῖον θ. sea-going vessel, POxy.1288.6 (iv A.D.). Δωδωναίος ο Ζεύς από την Δωδώνη γιατι  το ιερό του είναι εντός της Θάλασσας (Θαλασσας/θαλαττας αλλα μπορει καλλιστα και εντός

Εις Δία Δωδωναίον Read More »

Blog, , , ,

Xρεὸν εἴη μαντήιον αὐτόθι Διὸς

Το μαντείο της Δωδώνης με το μαντείο των Δελφών συνδέονται άμεσα, όπως συνδέονται και  με άλλα μαντεία και εκτός του ελληνικού χώρου, με τα μαντεία της Ηλιουπόλεως αλλά και της Λιβύης και του μαντείου της Σιούα. Πραγματικά ένα δίκτυο μαντείων που τα βρίσκουμε μελετώντας τα αρχαία κείμενα. Η σύνδεση που υπάρχει στα κείμενα του Ηρόδοτου –με

Xρεὸν εἴη μαντήιον αὐτόθι Διὸς Read More »

Blog, , ,

Πύθωνος: δαιμονίου μαντικοῦ

Στα προηγούμενα  κείμενα είδαμε την σύνδεση του Απόλλωνα με τον Ιάσωνα Απόλλων= Ιάσων = 1061 καθώς και την σύνδεση του Πελία με τον φερόμενο πατέρα του Ποσειδώνα και το σημάδεμά του από τον ίππο κατά την βρεφική/παιδική του ηλικία. ΙΑΣΩΝ = 1061 = ΑΙΣΩΝ = ΙΩΝΑΣ =  ΑΠΟΛΛΩΝ κλπ Η σύνδεση του Πελια με την έννοια του

Πύθωνος: δαιμονίου μαντικοῦ Read More »

Blog, , ,

Δελφύς μήτρα καὶ ὁ ἐν Δελφοῖς δράκων

Ο/Η  ΠΥΘΩΝ ονομάσθηκε έτσι απο το πύθω- σήπω απο το σαπίζω δηλαδή.Η σύνδεση της/του Πυθωνα εκ του Πύθω- Σήπω με τον Πελία-Πέλος/ψ όπου ο ένας δηλώνει ξεκάθαρα την σήψη και κάτι αντίστοιχο κι ο  Π-ΕΛΟΣ  όπου έλος = ο βάλτος, ο βούρκος, ο βόρβορος, το τέλμα, ο βουρκότοπος, σαπισμένος ή βαλτωμένος. H δράκαινα προέρχεται από το δέρκομαι – αόριστος

Δελφύς μήτρα καὶ ὁ ἐν Δελφοῖς δράκων Read More »

Blog, , , ,

Αὐτὸς δὲ ὄφις καὶ ὁ δράκων Λευιαθὰν ὀνομάζεται

Ο/Η Πυθώ των Δελφών που ονομάζετε Δελφίνη δράκοντας  ή  Δελφύνη δράκαινα δεν είναι παράτο ίδιο το κήτος του Ιωνά  μόνο που στην Π. Διαθήκη είδαμε ότι ονομάζετε Λεβιάθαν. Είναι ο δράκος ή φίδι των Δελφών του Απόλλωνα και θα εξετάσουμε αν είναι και ο Δράκος που φυλά το χρυσόμαλλο δέρας των Κοχλών ή τα χρυσά μήλα των εσπερίδων …

Αὐτὸς δὲ ὄφις καὶ ὁ δράκων Λευιαθὰν ὀνομάζεται Read More »

Blog, , , , ,

Πύθωνα τὸν δράκοντα κατετόξευσεν ΙΙ

…οὓς ἔρριψεν Ἀθηνᾶ διὰ τὸ τὴν ὄψιν αὐτῆς ποιεῖν ἄμορφον, ἦλθεν εἰς ἔριν περὶ μουσικῆς Ἀπόλλωνι. συνθεμένων δὲ αὐτῶν ἵνα ὁ νικήσας ὃ βούλεται διαθῇ τὸν ἡττημένον, τῆς κρίσεως γινομένης τὴν κιθάραν στρέψας ἠγωνίζετο ὁ Ἀπόλλων, Στα λατινικά η λέξη τοξότης δίνεται με μια μόνο λέξη Sagittarius όπου η λέξη Σαϊτα = βέλος, άλλα και βολή (bolide στα αγγλικά) αλλα και ιός (στ΄ αγγλικά virus), τόξευμα κλπ. Σαϊτα όμως έχουμε και στον αργαλειό και είναι το «εργαλείο» των γυναικών που

Πύθωνα τὸν δράκοντα κατετόξευσεν ΙΙ Read More »

Blog, ,
Scroll to Top