


Με αφορμή την κυκλοφορία του νέου της βιβλίου, η Βούλα Κοτσάλου μας μιλά για την έμπνευση, τη δημιουργική διαδικασία, τις θεματικές που την απασχόλησαν και την ιδιαίτερη σχέση της με τους ήρωες της. Το βιβλίο της «Αποστολή Ειρήνη» που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Συμπαντικές Διαδρομές σε όλα τα ενημερωμένα βιβλιοπωλεία, έρχεται να προσθέσει ένα νέο κομμάτι στο λογοτεχνικό της παζλ, ταξιδεύοντας τον αναγνώστη σε κόσμους γνώριμους ή και απρόσμενους.
Το βιβλίο μπορείτε να το αγοράσετε άμεσα από το βιβλιοπωλείο των Εκδόσεων Συμπαντικές Διαδρομές στο παρακάτω link και να το παραλάβετε στο σπίτι σας!
https://www.universepaths.com/product-page/%CE%B1%CF%80%CE%BF%CF%83%CF%84%CE%BF%CE%BB%CE%AE-%CE%B5%CE%B9%CF%81%CE%AE%CE%BD%CE%B7-%CE%B2%CE%BF%CF%8D%CE%BB%CE%B1-%CE%BA%CE%BF%CF%84%CF%83%CE%AC%CE%BB%CE%BF%CF%85
Για αποστολή στην Κύπρο, για χαμηλότερη χρέωση ταχυδρομικών, μπορείτε να ζητήσετε να γίνει η αποστολή με boxnow. Στείλτε email στο universepaths@yaho.com για πληροφορίες.
Ερώτηση: Πώς γεννήθηκε η ιδέα για το καινούργιο σας βιβλίο;
Τον Σεπτέμβριο του 2024, ένα σπάνιο φαινόμενο έλαβε χώρα στον ουρανό: η Γη απέκτησε για λίγο ένα δεύτερο, προσωρινό «μίνι φεγγάρι»2. Αυτό το φαινόμενο προκλήθηκε από τον αστεροειδή 2024 PT5, ο οποίος είχε αιχμαλωτιστεί από τη βαρυτική έλξη της Γης και τέθηκε σε τροχιά γύρω από τον πλανήτη μας για περίπου δύο μήνες, μια πραγματική είδηση και μια έμπνευση για το βιβλίο μου, και ταυτόχρονα οι ένοπλες συγκρούσεις ανά τον κόσμο. Έτσι προέκυψε ένα βιβλίο για την Ειρήνη μπορεί και θίγει όμως ποικίλα νοήματα και αξίες. Αναδεικνύει την σημασία της ενότητας, της συνεργασίας, και της αλληλεγγύης μεταξύ των ανθρώπων. Που μπορεί να προβληματίσει τον αναγνώστη σχετικά με τις επιπτώσεις της βίας, του πολέμου, και της διχόνοιας, ενώ παράλληλα μπορεί να δώσει έμφαση στη δύναμη της αγάπης, της κατανόησης και της συγχώρεσης ως μέσα για την δημιουργία ενός καλύτερου κόσμου.
Επιπλέον, ένα βιβλίο για την Ειρήνη συχνά εμπνέει τον αναγνώστη να αναλογιστεί την προσωπική του ευθύνη και τον τρόπο με τον οποίο μπορεί να συμβάλλει στην προώθηση ειρηνικών αξιών στην κοινωνία. Μπορεί να εξερευνήσει πολιτικά, φιλοσοφικά ή ακόμα και πνευματικά ζητήματα, δίνοντας έμφαση στη σύνδεση της Ειρήνης με την ανθρώπινη φύση και την ανάγκη για αρμονία.
Τα παιδιά του κόσμου, ως πρεσβευτές της ειρήνης, αντιμετωπίζουν την έννοια της ειρήνης με έναν αθώο, αλλά βαθύ και πολύπλευρο τρόπο. Σε μια εποχή όπου οι πληροφορίες και οι πολιτισμικές επιρροές διαχέονται εύκολα, οι νέες γενιές μαθαίνουν να βλέπουν τη διαφορά όχι ως απειλή, αλλά ως ευκαιρία για μάθηση και συνεργασία. Μέσα από το παιχνίδι, την τέχνη και τις σχολικές δραστηριότητες, τα παιδιά καλλιεργούν μια φυσική αίσθηση για δικαιοσύνη, συμπόνια και ενότητα, αξίες που αποτελούν τη βάση για μια ειρηνική και ανοιχτή κοινωνία.
Ερώτηση: Ποια είναι η κεντρική ιστορία και οι βασικοί χαρακτήρες;
Δύο διαφορετικοί κόσμοι σε επαφή για πρώτη φορά, ένας έφηβος που ξεφεύγει από το ξενοδοχείο των διακοπών του και ένα ον από άλλο πλανήτη που έρχονται σε μια πρώτη επαφή και επικοινωνία και συζητούν για το απρόβλεπτο μέλλον του πλανήτη. Ως πρεσβευτές της Ειρήνης, τα παιδιά δρουν συχνά ως ζωντανοί φορείς των ιδεωδών που οι ενήλικες πολλές φορές ξεχνούν ή παραγνωρίζουν. Αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες, είτε μέσα από σχολικά προγράμματα είτε σε τοπικές και διεθνείς εκστρατείες, για να μεταδώσουν το μήνυμα της αρμονίας και της αλληλεγγύης. Χωρίς τα βάρη της εμπειρίας αλλά με την καθαρότητα του οράματός τους, ενστερνίζονται την ιδέα ότι κάθε πράξη καλοσύνης μπορεί να αποτελέσει το λιθαράκι τους για ένα καλύτερο μέλλον όπου η ειρήνη θα κυριαρχεί.
Αυτή η προσέγγιση δύναται να επηρεάσει θετικά όχι μόνο τους συνομηλίκους τους αλλά και ολόκληρες κοινότητες, καθώς δείχνουν ότι η Ειρήνη ξεκινάει από μικρές καθημερινές πράξεις. Τα παιδιά μας υπενθυμίζουν πως η ειρήνη δεν είναι απλώς η απουσία συγκρούσεων, αλλά μια ενεργή επιλογή για μια ζωή βασισμένη στην αμοιβαία κατανόηση, στο σεβασμό και στη συνεργασία. Μέσα από αυτό το πρίσμα, μπορούν να φέρουν μια φρέσκια, αισιόδοξη οπτική που λειτουργεί ως καταλύτης για αλλαγή και πρόοδο σε έναν συχνά διχασμένο κόσμο.
Ερώτηση: Ποια θεματικά ζητήματα επιλέγετε να αναδείξετε στο βιβλίο σας;
Υπάρχουν κοινωνικά, φιλοσοφικά, ψυχολογικά ή προσωπικά θέματα;
Τα παιδιά λειτουργούν ως άριστοι πρεσβευτές της Ειρήνης, καθώς διαπιστώνουμε καθημερινά πως η ενσυναίσθηση και η δημιουργικότητά τους κάνει τις δράσεις τους τόσο αποτελεσματικές. Είναι ικανά να ξεπεράσουν τα στερεότυπα και τις προκαταλήψεις, προβάλλοντας ένα μέλλον όπου ο διάλογος και η συνεργασία αντικαθιστούν την αντιπαράθεση και τον διαχωρισμό. Σε έναν κόσμο που συχνά υπάρχουν συγκρούσεις και διαφωνίες, η αθωότητα και το φρέσκο βλέμμα των παιδιών φέρνουν ένα ανανεωτικό αεράκι που μας κάνει να αναλογιστούμε τις δυναμικές μας και να επανεξετάσουμε τις αξίες μας. Πόσο δε μάλλον παγκόσμιες και πανανθρώπινες έννοιες όπως η Ειρήνη και Ευημερία για το μέλλον του Πλανήτη.
Ερώτηση: Υπάρχουν αυτοβιογραφικά ή βιωματικά στοιχεία στην πλοκή ή στους χαρακτήρες; Αν ναι, πώς ενσωματώνονται;
Τα μαθήματα αστρονομίας και μελέτη πάνω σε αρχαία κείμενα και ιστορίες Ελληνικής μυθολογίας, συγκριτικής θρησκειολογίας, στα άμεσα ενδιαφέροντά μου. Ταυτόχρονα κάποιες απ’ αυτές τις μελέτες προσφέρονται ως γνώση κι ως ένας ωραίος τρόπος εκπαίδευσης και προσέγγισης της ελληνικής μυθολογίας για τα παιδιά. Η αστρονομίας ως ένας υπέροχος τρόπος να τους εμπνεύσουμε την αγάπη για το σύμπαν και την επιστήμη, αλλά και την γνώση της μυθολογίας των αστεριών και των αστερισμών. Μέσα από διαδραστικές δραστηριότητες, όπως η παρατήρηση του ουρανού με τηλεσκόπια, η δημιουργία μοντέλων πλανητών ή η εξερεύνηση ψηφιακών εφαρμογών, τα παιδιά μπορούν να κατανοήσουν βασικές έννοιες, όπως οι φάσεις της Σελήνης, οι τροχιές των πλανητών και η σημασία των αστεριών.
Ερώτηση: Ποιο στάδιο της συγγραφικής διαδικασίας ήταν το πιο δύσκολο και ποιο το πιο απολαυστικό;
Η περιγραφή του νυχτερινού ουρανού κατά την καλοκαιρινή περίοδο και η αποτύπωση του στο κείμενο με απόλυτη συνέπεια και με εύπεπτο και κατανοητό λόγο για παιδιά.
Ερώτηση: Με ποιον χαρακτήρα συνδεθήκατε περισσότερο και γιατί;
Με τον πρωταγωνιστή μου τον μικρό Άλεξ και την αθωότητα που τον διακρίνει, παρ’ ότι έχει τις γνώσεις να μπορεί να εστιάζει στον ουρανό και να τον μελετά, κατ’ ουσία η αθωότητα του είναι αυτή που τον χαρακτηρίζει και μπορεί να τον οδηγήσει σε λάθος μονοπάτια με ολέθριες συνέπειες για τον ίδιο όπως και για τον κόσμο γύρω του.
Ερώτηση: Σε ποιο λογοτεχνικό είδος εντάσσεται το βιβλίο και ποια είναι η θέση του μέσα στη σύγχρονη λογοτεχνία;
Πώς το βλέπετε σε σχέση με το έργο άλλων ή το δικό σας παρελθόν;
Το κείμενο μου θα μπορούσε να διαβαστεί και από παιδιά και από ενήλικες, ένα κείμενο γραμμένο για όλους, ένα μικρό διήγημα ή μια αφήγηση για προβληματισμό για το μέλλον που ετοιμάζουμε για τους απογόνους μας. Δεν θα το ονόμαζα παραμύθι, αλλά αφήγημα για προβληματισμό και σκέψη για το μέλλον μας.
Σε σχέση με το προηγούμενο έργο μου την «Βεργόνα της Βέροιας τη γοργόνα» σίγουρα διαβάζεται πολύ πιο εύκολα και έχει διαφορετικό θέμα.
Σε σχέση με άλλα έργα παραμύθια ή αφηγήματα που διάβαζαν στο παρελθόν τα παιδία κινείται στην σφαίρα της φαντασίας όποτε θεωρώ ότι αρέσει στα σημερινά παιδιά ως σύγχρονο, διαχρονικό και επίκαιρο. Η αστρονομία μπορεί να ενισχύσει τη φαντασία τους, καθώς τους δίνει την ευκαιρία να ονειρευτούν μακρινά ταξίδια στο διάστημα ή να φανταστούν πώς θα ήταν να ζουν σε άλλους πλανήτες. Είναι επίσης μια εξαιρετική ευκαιρία να μάθουν για τη συνεργασία και την επιστημονική έρευνα, καθώς η αστρονομία όπως και όλες οι επιστήμες που συνδέονται μαζί της, τα μαθηματικά, φυσική, χημεία, γεωλογία κλπ, είναι πεδία που απαιτούν διεθνή συνεργασία, έρευνα και καινοτομία.
Η παιδική αθωότητα και η αστρονομία συναντιούνται σε έναν μοναδικό χώρο όπου το θαύμα για το άπειρο και το άγνωστο γίνεται κατανοητό μέσα από ανοιχτές, ανεπηρέαστες ματιές. Τα παιδιά, με την αδιάκοπη περιέργειά τους και την ακεραιότητα της αντίληψής τους, βλέπουν τον ουρανό όχι ως κάτι απομακρυσμένο, αλλά ως έναν χώρο γεμάτο ιστορίες, μυστήρια και αμέτρητες περιπέτειες. Αυτή η σύνδεση μεταξύ της αθωότητας τους και του σύμπαντος ανοίγει μια πύλη για το εκπαιδευτικό ταξίδι, όπου η επιστήμη συναντά τη φαντασία
Ερώτηση: Τι προσδοκάτε να νιώσει ή να σκεφτεί ο αναγνώστης διαβάζοντας το βιβλίο σας;
Ένας αναγνώστης που επιλέγει ένα ανάγνωσμα για την εύθραυστη ειρήνη στον κόσμο συχνά αναζητά μια βαθύτερη κατανόηση των δυναμικών που διαμορφώνουν την ειρήνη ή την αστάθεια. Μπορεί να προσδοκά να βρει ιστορίες που εξετάζουν την ανθρώπινη φύση, τις κοινωνικές συγκρούσεις και τις πολιτικές προκλήσεις που επηρεάζουν την παγκόσμια ισορροπία.
Ένα τέτοιο ανάγνωσμα μπορεί να προσφέρει ελπίδα, δείχνοντας πώς η συνεργασία, η κατανόηση και η αλληλεγγύη μπορούν να οδηγήσουν σε λύσεις. Ταυτόχρονα, μπορεί να προκαλέσει προβληματισμό, αναδεικνύοντας τις δυσκολίες και τις θυσίες που απαιτούνται για τη διατήρηση της ειρήνης. Ο αναγνώστης αναζητά έμπνευση για να δράσει, να σκεφτεί διαφορετικά ή να κατανοήσει καλύτερα τον ρόλο του ως μέλος μιας παγκόσμιας κοινότητας.
Τέτοια έργα συχνά λειτουργούν ως καθρέφτης της πραγματικότητας, αλλά και ως φάρος που φωτίζει τις δυνατότητες για ένα καλύτερο μέλλον.
Ερώτηση: Ποια είναι η θέση σας για το ρόλο του συγγραφέα στη σύγχρονη κοινωνία;
Ο συγγραφέας στη σύγχρονη κοινωνία διαδραματίζει έναν πολυδιάστατο, σχεδόν μεταφυσικό ρόλο—είναι και ο παρατηρητής των κοινωνικών μεταβολών, ο διαχειριστής της συλλογικής μνήμης και ο οραματιστής του μέλλοντος. Μέσα από τη γραφή του, καταγράφει τις αλήθειες και τις προκλήσεις της εποχής του, λειτουργώντας ως καθρέφτης που αναδεικνύει τόσο τις ομορφιές όσο και τις αδικίες της κοινωνίας.
Ακόμη, ο συγγραφέας δεν είναι απλώς αφηγητής, αλλά και καταλύτης αλλαγής: μέσα από τις ιστορίες του ανοίγει διαλόγους, προκαλεί την κριτική σκέψη και εμπνέει τους αναγνώστες να προβληματιστούν για τις ρίζες των ζητημάτων της σύγχρονης ζωής. Ειδικά σε περιόδους κοινωνικών και πολιτιστικών μετασχηματισμών, η γραφή γίνεται εργαλείο για την κατανόηση και την ερμηνεία της πραγματικότητας, προσφέροντας επιλογές για ανασυγκρότηση και επανεξέταση των καθιερωμένων αξιών. Είναι τοποθετημένος στο σταυροδρόμι ανάμεσα στην παράδοση και την ανανέωση, έχοντας την ικανότητα να διέρχεται μέσω του χρόνου, να προσαρμόζεται και να προτρέπει σε συζητήσεις που ξεπερνούν τα στενά πλαίσια της λογοτεχνίας.
Σε μια εποχή, όπου οι πληροφορίες ρέουν απεριόριστα και οι απόψεις συγκρούονται, ο συγγραφέας παραμένει ένας φάρος καθοδήγησης—μια πηγή έμπνευσης που βοηθά τους αναγνώστες να ανακαλύψουν νέες διαδρομές σκέψης και να διαμορφώσουν μια πιο συνειδητή κοινωνία.
Ερώτηση: Κάτι τελευταίο που θα θέλατε να πείτε;
Η ανάγνωση βιβλίων αποτελεί μια πύλη για απεριόριστη γνώση, φαντασία και προσωπική ανάπτυξη. Μέσα από κάθε σελίδα οι άνθρωποι όχι μόνο μαθαίνουν νέες πληροφορίες, αλλά δεσμεύονται επίσης σε έναν προσωπικό διάλογο με τις ιδέες, τα συναισθήματα και τις εμπειρίες που παρουσιάζονται. Αυτή η επαφή με διαφορετικές πραγματικότητες φωτίζει την αντίληψή μας για τον κόσμο και ενισχύει την κριτική μας σκέψη.
Επιπλέον, η ανάγνωση βοηθά στην ανάπτυξη της γλωσσικής ικανότητας και του λεξιλογίου, καθώς και στην ενίσχυση της συγκέντρωσης και της πειθαρχίας. Καθώς βυθιζόμαστε σε ένα βιβλίο, μαθαίνουμε να ακούμε προσεκτικά, να αναλύουμε περίπλοκα θέματα και να χαλαρώνουμε από το καθημερινό άγχος. Το μυαλό μας ενεργοποιείται, ενώ ταυτόχρονα απελευθερώνει ενδορφίνες που συμβάλλουν στη μείωση του στρες.
Η ανάγνωση μπορεί επίσης να λειτουργήσει σαν καθρέφτης του εαυτού μας, βοηθώντας μας να κατανοήσουμε βαθύτερα τις δικές μας εμπειρίες και συναισθηματικές αντιδράσεις. Μέσα από τους χαρακτήρες και τις ιστορίες, αναπτύσσουμε ενσυναίσθηση, μαθαίνουμε να κατανοούμε τις διαφορετικές ανθρώπινες διαδρομές και να βλέπουμε τις προκλήσεις της ζωής με μια πιο ολοκληρωμένη οπτική. Αυτή η διαδικασία όχι μόνο διευρύνει τους ορίζοντές μας, αλλά και προάγει την ψυχική μας ευεξία.
Τέλος, τα βιβλία αποτελούν εργαλεία μεταφοράς αξιών, ιδεών και παραδόσεων. Δημιουργούν γέφυρες μεταξύ διαφορετικών πολιτισμών και γενεών, ανοίγοντας τον διάλογο και ενισχύοντας τη συνύπαρξη σε μια πολυπολιτισμική κοινωνία. Με τον τρόπο αυτό, η ανάγνωση λειτουργεί ως καταλύτης για κοινωνική αλλαγή και προσωπική μεταμόρφωση.
Το βιβλίο είναι ήδη διαθέσιμο στα βιβλιοπωλεία και στο διαδίκτυο. Η Βούλα Κοτσάλου συνεχίζει να μας ταξιδεύει με τη γραφή της και να μας υπενθυμίζει πως κάθε ιστορία, αληθινή ή φανταστική, μπορεί να κρύβει αλήθειες που αξίζει να ανακαλύψουμε.
Κεντρική διάθεση του βιβλίου στο κέντρο της Αθήνας:
Βιβλιοπωλείο ΠΑΡ ΗΜΙΝ, Τρικούπη Χαριλάου 11Α, Αθήνα, 10679
Τηλέφωνο: 2103802542
Το βιβλίο μπορείτε να το ζητήσετε από όλα τα καταστήματα του βιβλιοπωλείου Ιανός.
Το βιβλίο μπορείτε να το ζητήσετε στην Κύπρο σε όλα τα καταστήματα του βιβλιοπωλείου Parga.